17.49

Nu tror ni säkert, att eftersom jag inte bloggat på länge så var jag helt uppfyyyylld med kärlek igår. Så är inte fallet dock.
Uppfylld med kärlek är jag varje dag! Men igår jobbade jag, sen fikade vi en runda hos svärföräldrarna och sen åkte vi hem och pussades! Eller... städade. Det gjorde vi. Senare försökte vi oss på fondue, inte så lätt alla gånger och inget jag rekommenderar men bejby tyckte om det och blev mätt.

Fick sms av V förut, tydligen får jag inte äta skit på 2 veckor för att se hur min kropp reagerar. Kul tycker hon, sådär tycker jag. Bejby frågade om jag skulle göra det och jag sa jag var tvungen annars fick jag skäll. Men jag gillar att V är så engagerad i mig och bryr sig :D Så kram på henne!!

Nu ska jag dock gå iväg och handla chokladpudding för det såg jag på tvn och blev sugen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du glömde skriva att vi ska träna som galningar också! :D Och ja! det är roligt, bara du som inte har förstått det än. Eller jag för den delen. Haha.

2009-02-15 @ 20:22:20
Postat av: V

Dag 1 - Peppning!

Idag är första dagen på vårt nya liv. Har nu lyckats övertala tre vänner att de ska vara med i min "Två veckor utan skit" grej. Allt detta för att inte behöva lida i ensamhet haha.



Nä men reglerna är enkla: Idag väger man sig, alternativt mäter sig (de som vill kan förlita sig på ögonmått, inget jag kan rekommendera för min egen del då jag vid ett flertal ggr trott att 30cm var 10cm. Hmm!).



Man får inte äta följande: Chips, godis, popcorn, snabbmat (falafel, hamburgare, pizza, kebab osv), helst inte så mkt friterat eller stekt i en massa fett. Och nej, fondue är inte heller tillåtet. Inte heller planka (såklart)!



En annan "regel" är att man ska försöka träna ngt litet varje dag, Kanske ett pass på gymmet eller en promenad, välj själv!



Denna två-veckors-period är till för att man ska vakna lite och inse hur stor skillnad man kan göra genom att ta bort dålig mat och träna och hur det kan påverka kroppen.



Tjejer! Jag tror stenhårt på oss. Vi kommer klara detta!



Nu ska jag njuta av lite havregrynsgröt!



/ V

2009-02-16 @ 09:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0